Otsing

Tartu Ülikooli meditsiiniteaduste valdkonna arstiteaduse õppekava ja Tartu Tervishoiu Kõrgkooli õppekavade töörühmade esindajad pidasid koostööpäeva, kus koguti informatsiooni õppekavade uuendamiseks.
Tartu Ülikooli arstiteaduse ja Tartu Tervishoiu Kõrgkoolide õppekavade uuendamiseks läbiviidud koostööpäeval osalesid 18 haigla esindajad, Sotsiaalministeeriumi, Haridus- ja Teadusministeeriumi, erialaliitude, Terviseameti, Tervise Arengu Instituudi ja Eesti Esmatasandi Tervisekeskuste esindajad.
Koostööpäeval arutleti selle üle, milline on tuleviku tervishoiutöötaja, milliseid pädevusi tervishoiuerialade lõpetajatelt oodatakse ning milline peaks olema tervishoiutöötajate omavaheline koostöö.
Tartu Ülikooli meditsiiniteaduste valdkonna õppeprodekaan Ruth Kalda ütles, et tervishoiuvaldkonna laiem kaasamine õppekavade arendusse on ülioluline, sest tulevasi tervishoiutöötajaid koolitades tuleb aru saada tööandjate vajadustest ja ootustest. „Seminaril toodi välja, et üldarstidel on tervishoius kindel roll ning neid nähakse meeskonnaliikmetena, kes peaksid vastutama kindlate selgeks määratletud töölõikude üle. Üldarstina töötamine võib olla nii vaheetapp enne residentuuri või doktorantuuri kui ka iseseisev ja püsiv karjäärivalik. Üldarsti õpe peaks selleks kõigeks tulevast arsti ette valmistama.“
Tartu Tervishoiu Kõrgkooli õppeprorektori Kersti Viitkari sõnul on ootused tuleviku tervishoiutöötajale kõrged ja hõlmavad nii kitsaid erialaseid kui ka laiu oskuseid ja teadmisi. Tema sõnul toodi aruteludes korduvalt välja, et tervishoiuasutuste üheks prioriteediks on õe iseseisvad vastuvõtud, samuti rõhutati meeskonnatööd ja suhtlemisoskust erialadevahelises koostöös. Kõrgkooli lõpetajalt oodatakse ka teaduspõhise ja elukestva õppe väärtustamist, esile kerkisid eetika ning patsiendiohutuse teemad.
Päeva teises pooles jõuti arusaamiseni, et Tartu Ülikooli arstiõppel ja Tartu Tervishoiu Kõrgkooli erialade õppes on kattuvaid teemasid, mida oleks võimalik koos õppida. „Järgmise sammuna on kavas Tartu Ülikooli ja Tartu Tervishoiu Kõrgkooli koostöös leida võimalusi, kuidas õppeprotsessis veelgi paremini toetada erialadevahelist koostööd ja koosõppimist,“ sõnas Viitkar.
Koostööpäev viidi läbi 20. märtsil ESF+ tegevuse „Kõrghariduse kvaliteet ja rahvusvahelistumine“ raames.
Previous news
13. märts 2025
Gerli Mõts kaitses doktoritöö
6. märts 2025
In memoriam Reet Linkberg
21. veebruar 2025